In The Svampskogen 🌳🌲🍄🍄🌲 utan svamp 😧😳😲Onsda 8/5 - 24

Heeeeeeeeeejröööö! !! !!
Strax före tie i söndas morse 🥱 så åkte 🚙 ja 😎 te skogs. 🌳🌲🌴🌳🌲🌳🌳
Mamma å Pappa hadeju hitta murkler 🧠 sådå ville inte 🙋 va sämre. 😉
Åja harju mina ställen. 😄 
Hmmm 🤔 detta ä inga murkler, 😲 å inga ätbara svampar vad jag vet. 😐
Jag hade tänkt plocka mycke, å ge bort till de som ville ha. 🤗
På håll såg detta verklien ut som en murkla. 🍄
Men fastän ja 😎 inte har mina vanlia glasögon 👓 så sågja närja kom närmre attä inte va murkla. 🫨
Å kolla 👀, dä äju som taget ur en svampbok, "här växer murklor", sandjord. 🙂
Borde faktis vara perfekt. 👌
Men inte en ☝️ endaste murkla hittaja här, 😲 men ja harju fler ställen. 😄 
Inte heller detta va nån svamp 🍄 ja skulle vilja prova på att äta 🤪 men den vaju rätt gulli. 😀
Tänk 💭er att sätta dit två ögon 👀  näst längst upp, skulleju va kul. 😅🤣😂
Sen vaja ve en grusgrop å skogen runt omkring, här äreju också som taget ur en svampbok 📚, men lika dött här. 🫤
Nästan såja 😎 börja misströsta, skulle ja 🙋 verklien inte få ge bort nån svamp. 😶‍🌫️
Lite annra saker fannsdeju iallafall, men dä går nog inte heller å äta 🍽️, hur länge ⏳ man än kokar.🥘
Å dessa växer bättre här mitt i grusgrop än hemma i stenpartit. 😉
Kolla 👀 infällda bilden, fullt mä knoppar tillåmä, antagligen asfint om ett tag. 😃
Åså vare en stor damm mitt i gropen somja inte sett förut. 🙄
Antingen före va längesen ja 😎 va där elle före regnat 🌧️🌦️🌧️ mycke, 😲 va vet jag. 😄 
På nästa ställe växtere också "trägårsväxter" på de mest otippade ställe. 🤩
Påskliljer mitt inne på en skogsväg, 😲 lite otippat. 😃
Lite fina bilder från skogens vackra växter. 🫠
Å här också, utom Anemonen som ä hemifrån rabatten. 😍
Mest förvånande äväl ändå attä finns liljekonvaljknoppar redan. 🤔😊
Åhär ä hurja 🤓 gick på mina tre ställen (sa. 5.7km) utan att hitta ens en liten 🤏 murkla. 🤥
Men, ja 🤓 kom ju ut å fick röra på ä å andas frisk luft 🌬️ dä äju ändå ett plus. ➕🤩
Å unner tiin ⏳ hade min Älskade 💕 jobbat i trägå'rn mä rabattera. 💪💪
Blir jättefint. 😍
Ja 😎 hjälpte te mä å klippa ✂️ rosbuskarna 🌹 å rensa runt rabarbera 🥬 åså. 😄 
Lite senare skullevi iväg, men dä kommer i nästa inlägg. 😄 
Hejdå👋  gilla ❤️gärna om ni vill ❤️Tack 🥰
























Kommentera här: