Sönda 31/1-10 kl.20,00

Jaha då var det tyvärr dags att åka bort me barna då.
Men Timmy , Pontus å Isak ska med på hockeyn så man får ju träffa dom en liten stund te.
Det ja nu ska skriva har faktiskt hänt å de va så dumt så ja behöver inte lägga te eller dra bort nåt de är så här dumt (kul)
De va en lörda i somras å Sanna hade sin kassa tid å ja va ledi .
Ja skulle göra lite plats i bon (garage) vid vägen , till vissa av Sannas saker som inte behövde stå inne , eftersom hon sagt upp sin lägenhet.
De va en jä..la massa skräp som jag äntligen skulle få bort från bon å köra te återvinningen , skönt.(det mesta står tyvärr kvar bakom bon)
Till saken hör att bon ligger precis vid vägen och att det är en busshållplats mä en bänk där.

Här är bon , men inte bänken.
Jag hade hällt upp mig en GT (gin å tonic) & ställt upp dörra , börjat bära ut saker och såg då en bil stå mitt för infarten till vår parkering.
De såg ut som de satt å bläddra med en karta el nåt , men de va ju semestertider så jag tänkte inte mer på det.
Jag fortsatte och bilen försvann.
När jag burit ut kanske hälften av grejera å hällt upp GT nr 2 så satte jag mig på bänken och pusta å tog nåra sväljar , när plötsligt bilen dyker upp igen , fast nu precis jämter mej.
I bilen satt ,två killar fram där den som körde kunde vara far te den andra å i bak satt två söta tjejer , kanske syskon te han i fram eller en avrom kanske va hans tjej.

Dom skulle på fest i svarttorp å hade kört vilse å va lite sena , vet inte vart de varit å de spelar ju ingen roll heller.

Jag förklarar vägen å precis innan jag är klar så exploderar tjejerna där bak i ett gapflabb , så killen ber dom hålla käft (typ) så han hör va ja säger.
Jag tar om de sista å tjejera där bak fortsätter skratta.
När jag är klar säger en av tjejera "Ursäkta men jag måste bara få fråga : är det vanligt att när man behöver hjälp mitt i ingenstans ( typ Rejmyre) så sitter de en kille på en bänk me en sån där t-Shirt.
Jag tittar ner å förstår va ho menar.

Så här ser den ut på framsidan , en  gammal jobbar t-shirt från Maxi .

Å så här ser den ut på baksidan.
Jag skrattar med dom  och dom åker bort å vänder bilen när dom åker förbi så har ja redan vänt mig om å är på väg in i bon då hör ja att de exploderar i ett skratt igen å ja förstår att de fått syn på baksidan nu.
Ja ja jag hoppas de hittade rätt å att festen var roli.
Tackar Sanna för modellandet.
Men ja kan inte sluta tänka på hur snacket gick sen.
Man undrar ju om de kom från nån större stad å sen kör flera mil in i skogen å blir vilse , å då hittar de en snubbe me en sån tröja.
Vi Hörs

Kommentera här: