Onsda 30/6 -10

Hejssaaann!!!

Ida jaobba ja å Sanna va ledi , dä ä jobbit , men de gick rätt bra ändå faktis .

Jag sluta klocka tre så de blev ju lite av eftermiddan i alla fall.

Såg att dom recenserat Lasse W:s singel i Aftonblat, så emot mina principer näre ä fint väder å min älskling ä hemma åkte ja inte direkt hem utan gick te skivaffärn.

Å de extra minutera som ja missa mä Sanna ä helt åt hel,,,te bortkastade , de hade ju inte singeln å tar inte in singlar (fast ja ä ju sambo) fick ja veta av en kille bakom disken som verkade mer intresserad av den som va i telefon än av mig.

Han ha no inte vatt på nån kurs i Kosta han.

Detta ä mitt bloggskrivardricka ida , vitt vin me en jättestor melon bit i.
Sanna hällde upp ett fotbad åt mig (som ja gjorde i förrgår åt henne) så ja har de så bra så.

Ja tänkte delge (faaán va konstit de ser ut , men delje ser ju ännu värre ut) lite av alla tankar som far runt i huvet iblann.

De ä många som kommer fram å säger te Sanna , vicken söt mage (kula) du börjar få , så säger ingen te mej fast ja har en större mage (kula) än hon.

Samma sak me byxera , de finns mammabyxer men inga pappabyxer fast pappera nästan lika ofta ä runda om magen.

Eller ett riktit känslit ämne , för nåra år sen (de kanske turnerar fortfarande) ”Chippendales” hetterom , de fick uppträda både på Himmelstalundshallen å Loui dee geer om ja inte minns fel , jag såg det allri men man hörde ju av tjejer som vatt där hur showen var.

Och ja menar inte att det är fel , de ja menar är , tänk om det hade vatt ett gäng lika välskapta tjejer som hade turnerat runt med samma show (fast för killar rå) hade de fått uppträda i Loui dee geer , ha ha ha ha  , naävars de tror ja knappast.

Men de ä ju va ja tror.

Så allt ä inte diskriminerande för kvinnor ( även om vi har långt kvar till helt 100% jämnställdhet) de finns allt lite som är åt annra hållet.

Sören (svärfar) va här å blev klippt å bjö på wienerbrö , de va dö gott , kul när vi får besök.

Lena å Sara (svärmor å svärsyrra) va ve Djulö , de va allsång me bla. Lasse me Behagen , de hade ju tur me vädret även om de blåser skaplit.

De kanske hade en blåsorkester.

Hejjrråå!!!

Kommentera här: