Valborgsmässoafton 2013

Hejsan alla glada!! 
 
Idag är det Sanna som skriver. 
Klockan är 18,55 och det är 9,4 grader ute och 19,8 grader inne.
 
Igår kväll kom Timmy och Susanne hit en sväng och drack kaffe
 
Det var trevligt som vanligt. Ricky och Sandy ville båda vara med och leka med telefonen i Susannes knä:)
 
Idag började dagen med att jag vaknade när Örjan gick upp. Sandy gnällde lite...så tillslut gick jag upp och gjorde välling. Jag mötte Örjan här nere och kunde lagom vinka av honom när han åkte iväg <3<3
Det ska bli riktigt skönt att få en helg tillsammans bara han och jag.....ja sen är det ju typ 50 000 pers till och Örjans dotter med kille och hans syster med två barn, men de tar ju hand om sig själva så det blir bara roligt!! 
 
Jag skickade iväg Isak till 6-års imorse och lagom när han gått iväg vaknade Ricky (Sandy somnade förresten om när hon fått välling imorse)
Jag och Ricky satt och mös i soffan i nästan en timme innan hon vaknade igen. Jag läste lite bok och Ricky kollade på barnprogram.
 
Snickarna var här hela dagen och höll på med altan...så himla kul!!! 
 
 
Grått, kallt och tråkigt har det varit nästan hela dagen. Solen har kikat fram kortare stunder bara.
 
Vid elvatiden kom min mamma hit. Jag hade tid för utvecklingssamtal vid halv tolv för Isak så hon passade småungarna under tiden. Tack tack snälla mamma!! 
 
När vi kom hem gav jag och mamma småungarna lunch därefter fortsatte mamma med barnvaktandet så jag kunde ge mig ut på den första springturen på tyo 8 månader...
Jag hade pratat med mamma och sagt att jag ska springa Vårruset i Maj, men att jag inte kommit väg och tränat än... Mamma sa att hon kunde vara barnvakt så att jag kunde ge mig ut en sväng.....och då fanns det ju inga undanflykter längre och det var jättebra!! Tack igen mamma!! Efter 4,92 kilometer så var jag nästan död!!! Men va skönt det känns nu måste jag komma ut några gånger till ialafall:))
 
När jag kom hem drack vi lite kaffe och åt varsin smörgås och pratade lite. Det är alltid trevligt!! 
 
Timmy och Susanne var här en stund idag med.
 
 
Nisse har som vanligt hissat flaggan när det är flaggdag :)
 
Någon brasa blir det inte att gå och kolla på idag med sjukt barn och så är det ju inget väder direkt. Så vi har lite Valborgsmys här hemma istället. Vi har ju varann och det är ju huvudsaken. Min älskade man somjag älskar över allt annat <3<3<3<3  och våra/mitt barn såklart <3<3!!! 
 
 
Här är någon annan vi älskar...
Fyra plus i Aftonbladet och fem getingar i Expressen! Jag längtar verkligen till helgen av den anledningen också. Det är en annan här hemma som också längtar, Sandy......nejrå...ni kan nog gissa vem mer!!!
Han är verkligen den bästa av artister!! Jag hade aldrig kommit på det om jag aldrig blivit ihop med Örjan, Tack älskling, för det och ALLT annat du är och gör och gjort för mig!! 
 
Nu ska vi fira lite Valborg, men det blir nog en lugn och tidig kväll eftersom Örjan börjar klockan sex imorgon.
 
Hejdå på er alla och kram!!! 
 
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: